Cele kształcenia
- rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych,
- rozwijanie uzdolnień,
- aktywizowanie ucznia, zachęcanie do przejawiania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów,
- rozwijanie umiejętności poszukiwania różnych, nietypowych rozwiązań,
- kształtowanie twórczego myślenia, odbierania, przetwarzania, wykorzystania informacji matematycznej,
- uczenie uważnego analizowania treści zadania i niekonwencjonalnego sposobu dochodzenia do poprawnego wyniku,
- stosowanie symboli literowych i rysunków przy rozwiązywaniu zadań i problemów w sytuacjach codziennych,
- wdrażanie do rozwiązywania różnych problemów praktycznych,
- przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych,
- kształtowanie zasad dobrej organizacji pracy, dyscypliny myślenia, staranności, krytycyzmu, uznawania racji popartych poprawnym rozumowaniem, tolerancji wobec innych.
E. Wójcik