Wybór Dżentelmena Klasy 2005/2006
W ostatnim tygodniu września na korytarzach „Piątki” pojawiły się takie oto zagadkowe teksty:
„Kulturalny uczeń – gatunek zagrożony wyginięciem? A może już „wyginięty”?
„Drogi Uczniu!
Dobre maniery są dla Ciebie tym, czym lakier dla karoserii samochodu – one dodadzą Ci blasku!!!
Bąd1 uprzejmy, bo uprzejmość jest kluczem otwierającym wiele drzwi.”
„Kolego, 99, 9% dziewcząt w tej szkole najbardziej ceni i lubi chłopców kulturalnych i potrafiących się zachować w każdej sytuacji. Teraz już wiesz, dlaczego nie masz powodzenia u płci pięknej? Może nie jest za pó1no na poprawę? Zmień się, bo chamskie zachowanie nie jest w modzie!”
O co chodzi? O wybory „Dżentelmena Klasy”, towarzyszące obchodom Dnia Chłopca. To przedsięwzięcie przeprowadzone przez panią Danutę Warzyńską i panią Agnieszkę Rabiej miało na celu nie tylko sprawienie dzieciom frajdy, lecz także propagowanie pozytywnych wzorców zachowania, podniesienie poziomu kultury osobistej wśród uczniów i wyróżnienie tych, których cechują dobre maniery. Zanim jednak każda z klas wybrała wraz z wychowawcą chłopca, który potrafi się zachować w każdej sytuacji, nie zrobi wstydu w towarzystwie i którego można bez obaw zaprosić do domu, bo wiadomo, że nie przestraszy rodziców swoim zachowaniem, w szkole pojawiły się wierszyki o zasadach dobrego wychowania i „Alfabet dobrych manier nastolatka”. Każdy miał więc okazję przypomnieć sobie, kim jest prawdziwy dżentelmen.
Oto ci, którzy przepuszczają w drzwiach swoje koleżanki, mówią „proszę”, „dziękuję” i „przepraszam”, czyli „Dżentelmeni Klas”:
„Kulturalny uczeń – gatunek zagrożony wyginięciem? A może już „wyginięty”?
„Drogi Uczniu!
Dobre maniery są dla Ciebie tym, czym lakier dla karoserii samochodu – one dodadzą Ci blasku!!!
Bąd1 uprzejmy, bo uprzejmość jest kluczem otwierającym wiele drzwi.”
„Kolego, 99, 9% dziewcząt w tej szkole najbardziej ceni i lubi chłopców kulturalnych i potrafiących się zachować w każdej sytuacji. Teraz już wiesz, dlaczego nie masz powodzenia u płci pięknej? Może nie jest za pó1no na poprawę? Zmień się, bo chamskie zachowanie nie jest w modzie!”
O co chodzi? O wybory „Dżentelmena Klasy”, towarzyszące obchodom Dnia Chłopca. To przedsięwzięcie przeprowadzone przez panią Danutę Warzyńską i panią Agnieszkę Rabiej miało na celu nie tylko sprawienie dzieciom frajdy, lecz także propagowanie pozytywnych wzorców zachowania, podniesienie poziomu kultury osobistej wśród uczniów i wyróżnienie tych, których cechują dobre maniery. Zanim jednak każda z klas wybrała wraz z wychowawcą chłopca, który potrafi się zachować w każdej sytuacji, nie zrobi wstydu w towarzystwie i którego można bez obaw zaprosić do domu, bo wiadomo, że nie przestraszy rodziców swoim zachowaniem, w szkole pojawiły się wierszyki o zasadach dobrego wychowania i „Alfabet dobrych manier nastolatka”. Każdy miał więc okazję przypomnieć sobie, kim jest prawdziwy dżentelmen.
Oto ci, którzy przepuszczają w drzwiach swoje koleżanki, mówią „proszę”, „dziękuję” i „przepraszam”, czyli „Dżentelmeni Klas”:
-
4a: Maciej Siwek
-
4b: Krzysztof Sawicki
-
4c: Mateusz Bogdański
-
4d: Aleksander Markiewicz
-
4e: Piotr Lodzik
-
5a: Patryk Górczyński
-
5b: Mateusz Snochowski – Kołtun
-
5c: Rafał Witkowski
-
5d: Adam Gumiński
-
6a: Robert Karwański
-
6b: Łukasz Kaptur
-
6c: Adam Szabłowski
-
6d: Jakub Sznajder
-
6e: Kamil Malinowski
-
6f: Piotr Flakowski
Każdy Dżentelmen został uhonorowany pamiątkowym dyplomem wręczonym w trakcie szkolnego apelu.
A.Rabiej & D.Warzyńska