Koło matematyczne 2005/2006 - p. Ewa Wójcik
W roku szkolnym 2005/2006 koło matematyczne prowadzone przeze mnie skierowane jest do uczniów klas szóstych interesujących się matematyką oraz pragnących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w tym zakresie o pozaprogramowe zagadnienia i idee rozwiązań nietypowych roblemów matematyki elementarnej.
Na zajęcia uczęszcza pietnaścioro uczniów:
- Czjkowski Piotr, 6d
- Jakimow Łukasz, 6d
- Jankowski Rafał, 6d
- Kisiel Michał, 6c
- Milewski Patryk, 6c
- Pilewska Monika, 6d
- Pogroszewska Diana, 6b
- Rostkowski Łukasz, 6d
- Skrzeszewska Edyta, 6a
- Sobieszek Tomasz, 6d
- Soszka Sylwia, 6a
- Bułka Agnieszka, 6d
- Osoch Sebastian, 6b
- Zych Monika, 6d
- Duczman Paweł, 6d
CELE KOŁA
- rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych,
- rozwijanie uzdolnień,
- aktywizowanie ucznia, zachęcanie do przejawiania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów,
- rozwijanie umiejętności poszukiwania różnych, nietypowych rozwiązań,
- kształtowanie twórczego myślenia, odbierania, rzetwarzania, wykorzystania informacji matematycznej,
- uczenie uważnego analizowania treści zadania i niekonwencjonalnego sposobu dochodzenia do poprawnego wyniku,
- stosowanie symboli literowych i rysunków przy rozwiązywaniu zadań i problemów w sytuacjach codziennych,
- wdrażanie do rozwiązywania różnych problemów praktycznych,
- przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych,
- kształtowanie zasad dobrej organizacji pracy, dyscypliny myślenia, staranności, krytycyzmu, uznawania racji popartych poprawnym rozumowaniem, tolerancji wobec innych.
ZADANIA KOŁA
- Rozwijanie myślenia:
- Rozwijanie pamięci oraz umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania.
- Rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem. Przygotowanie do korzystania z testów dotyczących różnych dziedzin wiedzy oraz tekstów użytkowych.
- Rozwijanie umiejętności interpretowania informacji.
- Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych.
- Uczenie dostrzegania prawidłowości matematycznych w otaczającym świecie.
- Kształcenie umiejętności stosowania schematów, symboli literowych i rysunków przy rozwiązywaniu różnych zadań i problemów.
- Rozwijanie osobowości:
- Kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz postawy dociekliwości.
- Nauczanie dobrej organizacji pracy, wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości.
- Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie.
Na zajęciach koła staram się uświadomić dzieciom, że matematyka jest użyteczna i bardzo pomocna w rozwiązywaniu pewnych problemów, z którymi spotykamy się w życiu codziennym. Wzmacniam wiarę dzieci we własne siły i w zdolności do osiągania wartościowych i twardych celów.
W trakcie tych spotkań uczniowie poszerzają i pogłębiają swoją wiedzę i umiejętności w zakresie matematyki elementarnej. Rozwiązywane zadania wymagają nieszablonowego sposobu myślenia, co przydaje się w osiąganiu sukcesów w rozwiązywaniu trudnych problemów na konkursach matematycznych. Zadania te służą rozwijaniu cierpliwości, spostrzegawczości oraz umiejętności logicznego myślenia. Wymagają wytężenia uwagi, pewnego wysiłku umysłowego, pomysłowości i sprytu. Dla urozmaicenia zajęć rozwiązujemy także łamigłówki, co jest dobrym treningiem dla umysłu i przy okazji świetną zabawą.
W trakcie tych spotkań uczniowie poszerzają i pogłębiają swoją wiedzę i umiejętności w zakresie matematyki elementarnej. Rozwiązywane zadania wymagają nieszablonowego sposobu myślenia, co przydaje się w osiąganiu sukcesów w rozwiązywaniu trudnych problemów na konkursach matematycznych. Zadania te służą rozwijaniu cierpliwości, spostrzegawczości oraz umiejętności logicznego myślenia. Wymagają wytężenia uwagi, pewnego wysiłku umysłowego, pomysłowości i sprytu. Dla urozmaicenia zajęć rozwiązujemy także łamigłówki, co jest dobrym treningiem dla umysłu i przy okazji świetną zabawą.
Ewa Wójcik