Projekt edukacyjny "Grzeczność na co dzień..."
„Grzeczność na co dzień, bardzo ważna sprawa,
więc o niej w szkole wspomnieć wypada.”
więc o niej w szkole wspomnieć wypada.”
Tym hasłem inaugurujemy realizację projektu edukacyjnego
„GRZECZNOŚA NA CO DZIEN ...” w naszej szkole.
Projekt ten ma charakter interdyscyplinarny i jest spójny z programem wychowawczym szkoły. Realizowany będzie w I semestrze przez uczniów klas II – VI podczas różnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych oraz w czasie wolnym uczniów.
Podejmiemy działania wychowawcze poprzez zabawę i naukę, poszerzymy ofertę wychowawczą szkoły.
Będziemy:
• propagować zasady kulturalnego zachowania;
• dbać o czystość i poprawność języka;
• kulturalnie kibicować i przestrzegać zasadę fair play;
• kształtować i utrwalać nawyki higieniczne;
• stosować zwroty i formy grzecznościowe.
Podejmiemy działania wychowawcze poprzez zabawę i naukę, poszerzymy ofertę wychowawczą szkoły.
Będziemy:
• propagować zasady kulturalnego zachowania;
• dbać o czystość i poprawność języka;
• kulturalnie kibicować i przestrzegać zasadę fair play;
• kształtować i utrwalać nawyki higieniczne;
• stosować zwroty i formy grzecznościowe.
Spotkamy się z pewnym panem, który w taki oto sposób tłumaczy znaczenie tajemniczych słów: bon ton, savoir – vivre:
„Savoir – vivre to mniej więcej to samo co bon ton, tylko, że trudniej się wymawia. No dobrze, a co to jest bon ton? Wiedza o tym jak człowiek dobrze wychowany zachowuje się w różnych sytuacjach. Hm ..., a kto to jest właściwie ten dobrze wychowany człowiek? Ktoś, kto nie zachowuje się jak małpa i kogo nie trzeba chować do szafy, gdy przychodzą goście.”
19 grudnia będziemy gościć w naszej szkole autora wielu poczytnych książek dla dzieci – pana GRZEGORZA KASDEPKE.
Czeka nas jeszcze mnóstwo różnych zadań i atrakcji m.in. wybór króla i królowej dobrych manier, karuzela wiedzy o dobrych manierach, pokaz mody.
Na początek spróbujemy dowiedzieć się „Czy jesteśmy kulturalni?” Uczniowie dziesięciu losowo wybranych klas wypełnili już ankiety – wyniki wkrótce!!!
Na początek spróbujemy dowiedzieć się „Czy jesteśmy kulturalni?” Uczniowie dziesięciu losowo wybranych klas wypełnili już ankiety – wyniki wkrótce!!!
A w styczniu dowiemy się, czy nam się udało? Czy potrafimy?
• kulturalnie zachowywać się w różnych sytuacjach w szkole i poza nią;
• być uprzejmym w kontaktach międzyludzkich;
• wyjaśnić, dlaczego nie należy używać wulgarnych słów;
• wyeliminować wulgaryzmy ze swojego języka;
• kulturalnie zachowywać się przy stole, przyjmować gości;
• dobrać stosowny ubiór w zależności od okoliczności;
• kulturalnie kibicować podczas zawodów sportowych, przestrzegać zasady fair play;
• poszukiwać informacji na wybrany temat w różnych 1ródłach;
• współdziałać w zespole, wspólnie podejmować decyzje, planować i organizować swoją pracę.
• kulturalnie zachowywać się w różnych sytuacjach w szkole i poza nią;
• być uprzejmym w kontaktach międzyludzkich;
• wyjaśnić, dlaczego nie należy używać wulgarnych słów;
• wyeliminować wulgaryzmy ze swojego języka;
• kulturalnie zachowywać się przy stole, przyjmować gości;
• dobrać stosowny ubiór w zależności od okoliczności;
• kulturalnie kibicować podczas zawodów sportowych, przestrzegać zasady fair play;
• poszukiwać informacji na wybrany temat w różnych 1ródłach;
• współdziałać w zespole, wspólnie podejmować decyzje, planować i organizować swoją pracę.
V. Rzeszot, B. Surwiło