2006/2007 - Koło plastyczne - p. I. Malec
Koło plastyczne liczy 35 uczniów klas I - V.
Zajęcia odbywają się w każdy piątek przez dwie godziny.
Lista uczestników:
- Armijak Bartosz
- Ciura Damian
- Czarnecki Damian
- Duszyńska Klaudia
- Frączyk Bartosz
- Gągolewska Natalia
- Jó1wicka Karolina
- Kamiński Patryk
- Łasek Aleksandra
- Sadzyńska Natalia
- Markowski Konrad
- Trześniewska Ada
- Borzęcki Daniel
- Łukasz Aleksandra
- Kucharska Klaudia
- Kowalewska Karolina
- Kowalewska Eliza
- Gryszpanowicz Kamil
- Hartlep Natalia
- Kaszyńska Ewelina
- Kassjanowicz Ada
- Kopczyńska Klaudia
- Szwarc Patrycja
- Ogonowska Wiktoria
- Bartosiński Karol
- Rutkowska Paulina
- ?ybura Natalia
- Wierczyńska Barbara
- Stefanowska Aneta
- Ziemak Maciej
- Pająk Maciej
- Korzeniewska Sylwia
- Bielecki Michał
- Czarnecka Anna
- Gerasik Sebastian
Cele koła:
Zasady prowadzenia zajęć:
- Wprowadzenie nowych ciekawych, oryginalnych zadań.
- Unikanie monotonności, aby dzieci mogły poznawać i przeżywać wciąż nowe treści artystyczne.
- Racjonalne planowanie, aby dzieci nie zniechęcały się do pracy, nie czuły się zmęczone, miały czaś na przemyślenia i przeżycia tego, co stanowi istote zajęć.
- Zajęcia całkowie odmienne od zajęć lekcyjnych tworzące dogodne warunki swobodnej ekspresji w różnych wypowiedziach plastycznych.
- Stworzenie ciepłej, przyjaznej atmosfery dla rozładowania dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi.
- Stworzenie róznorodnych technik, które usprawniają zdolonośći manualne i rozwój kordynacji wzrokowo- ruchowej.
Starałam się na początku zajęć dostosować tematy plastyczne do wymogów poszczególnych uczniów, zwłaszcza uczniów klas I jak: wydzieranki, malowanki, wycinanki, wyklejanki.
Stopniowo przechodzę do prac wymagających większych precyzji rąk jak: witraże, wydrapywanki, grafika itp.
Większość uczniów podejmuje różnorodne prace, które stara się samodzielnie rozplanować i dobrać technikę.
Uczniowie w czasie zajęć sięgają do coraz to nowej tematyki wymagającej własnej inicjatywy i pomysłów. Tworzą całe ciągi tematyczne np. zwierzęta dziko żyjące w naszym i innych krajach. Doskonalą swoją wiedzę na właściwym rozplanowaniu pracy, właściwych proporcjach ludzi i zwierząt, stosowaniu barw ciepłych i zimnych, zastosowaniu światło
cienia, uzyskiwania różnorodnego kolorytu poprzez stosowanie róznych technik.
cienia, uzyskiwania różnorodnego kolorytu poprzez stosowanie róznych technik.
Uczniowie sięgają również do tematyki martwej natury czy studium postaci. Obcują z prawdziwą sztuką, poznają róznych artystów malarzy, rze1biarzy i ich słynne dzieła.
Prace kółkowiczów zamieszczane są na gazetkach ściennych. Stanowią stałą dekoracje szkoły. Uczniowie biorą udział w przygotowaniach róznych prac konkursowych, plakatów, okolicznościowych świąt, imprez szkolnych i wystaw. Są to prace nawiązujące do ochrony zdrowia, środowiska, świąteczne karty i stroiki, prace na rózne konkursy szkolne i pozaszkolne.
Uczniowie uczęszczający na koło plastyczne stali się wielką twórczą rodziną. Wzajemnie wspierają się, udzielają wskazówek, pomagają w wykonywaniu prac. Dążą do tego, aby ich prace znalazły się na wystawach, gazetkach ściennych, by mogły być podziwiane przez innych uczniów naszej szkoły, ich nauczycieli i rodziców.
I. Malec