"Wśród rozbitków na tajemniczej wyspie" - niecodzienna lekcja polskiego.
W ramach diagnozy umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstu
w klasach piątych, w dniach 23 - 27 kwietnia mieliśmy możliwość miłego spędzenia czasu na bezludnej wyspie.
Na wyspie tej znale1li się: rozbitkowie z okrętu piratów z Karaibów, marynarze - stażyści odbywający rejs szkoleniowy, uczestnicy wycieczki
z biura podróży "Niezapominiana przygoda" i reprezentacja olimpijska Zimbabwe.
Przywitała nas Królowa Wyspy, która pełniąc na niej nieograniczoną władzę i określając siebie jako osobę niezwykle wielkoduszną, oświadczyła, że pozwoli wrócić do domu tylko jednej grupie - tej, która najlepiej
i najszybciej wykona przygotowane przez nią zadania:
- Poszukiwanie skarbu - to pierwsze zadanie, w którym wszyscy mieli rozszyfrować dziwną instrukcję i na jej podstawie odnale1ć na mapie wyspę, na której ukryty jest skarb.
- Werbena lekarska - korzystając z informacji otrzymanych od czarownika z wyspy Kea należało podać Królowej wskazówki jak wyhodować tę leczniczą roślinę.
- Stary rybak Damos - ukrył się wśród wielu fotografii i na podstwie opisu postaci trzeba było wskazać właściwe zdjęcie rybaka.
- List w butelce - z fragmentu dziennika pokładowego wyłowionego z morza należało wywnioskowć i wpisać do CV dane autora tego tekstu.
Po wykonaniu wszystkich zadań Królowa Wyspy podliczyła punkty i grupa, która zdobyła ich najwięcej zgodnie z obietnicą otrzymywała bilety lotnicze do dowolnie wybranego kraju na świecie
Ponieważ wielkoduszność Krolowej okazała się ogromna, pozostałym rozbitkom pozwoliła ona na napisanie listu z prośbą o pomoc
Ponieważ wielkoduszność Krolowej okazała się ogromna, pozostałym rozbitkom pozwoliła ona na napisanie listu z prośbą o pomoc
i uwolnienie z tajemniczej wyspy. Listy zostały włożone do butelek
i wrzucone do morza.
Uczniowie klas V wykazali się ogromną pomysłowością, poczuciem humoru, niezwykłym zaangażowaniem w wykonywanie zadań, a przede wszystkim bardzo dobrze opanowali umiejętność czytania ze zrozumieniem tekstu.
Bardzo dziękuję Paniom: Małgorzacie Danilczyk i Agnieszce Rabiej
za przygotowanie wraz z uczniami swoich klas tak ciekawej i atrakcyjnej dla uczniów lekcji.
Na temat innej niż zwykle lekcji wypowiedzieli się również uczniowie:
Ania
"Lekcja bardzo mi się podobała, ponieważ mogłam poczuć się jak prawdziwy rozbitek na bezludnej wyspie. Dobrze pracowało mi się z moją grupą. Chciałabym, aby takie zajęcia były częsciej przeprowadzane."
"Lekcja bardzo mi się podobała, ponieważ mogłam poczuć się jak prawdziwy rozbitek na bezludnej wyspie. Dobrze pracowało mi się z moją grupą. Chciałabym, aby takie zajęcia były częsciej przeprowadzane."
Jakub Rydel:
"Lekcja mi się podobała, bo było dużo zabawy i rywalizacji. Było bardzo ciekawie i fantastycznie."
"Lekcja mi się podobała, bo było dużo zabawy i rywalizacji. Było bardzo ciekawie i fantastycznie."
Maciek:
"Lekcja podobała mi się, ponieważ można było współpracowac ze sobą
"Lekcja podobała mi się, ponieważ można było współpracowac ze sobą
w grupie."
Marcin P.:
"Lekcja podobała mi się ponieważ była zabawna i ciekawa. Można było chociaż raz zabawić się na języku polskim."
"Lekcja podobała mi się ponieważ była zabawna i ciekawa. Można było chociaż raz zabawić się na języku polskim."
Magda:
"Lekcja mi się podobała, ponieważ było śmiesznie, zadania były proste, czułam się bardzo dobrze i wprowadziła mnie w miły nastrój."
"Lekcja mi się podobała, ponieważ było śmiesznie, zadania były proste, czułam się bardzo dobrze i wprowadziła mnie w miły nastrój."
Zuzia:
"Lekcja mi się podobała, ponieważ była to ciekawa forma zabawy. Chciałabym kiedyś to znowu powtórzyć. Było bardzo fajnie!"
"Lekcja mi się podobała, ponieważ była to ciekawa forma zabawy. Chciałabym kiedyś to znowu powtórzyć. Było bardzo fajnie!"
Tekst: I. Boczkowska