Działalność Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2006/2007
Z racji tego, iż kończy się rok szkolny Samorząd Uczniowski chciałby podzielić się z Wami swoimi dokonaniami. Kontynuowaliśmy wiele akcji z poprzednich lat, jak również podjęliśmy nowe wyzwania. W tym roku Samorząd Uczniowski SP5 położył szczególny nacisk na respektowanie praw i obowiązków ucznia.
Samorząd włączył się w wiele akcji, których inicjatorami są różne organizacje:
- Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami(kontynuacja).
- Fundacja RECAL(kontynuacja).
W.O.Ś.P.(kontynuacja). - UNICEF(I rok).
- Projekt edukacyjny „Grzeczność na co dzień...” (I rok).
Dokonania Samorządu od IX do III w roku szkolnym 2006/07.
WRZESIEN
- Wykonanie plakatów na kiermasz książek.
- Wybranie reprezentantów samorządu i zapoznanie ich z samorządami klasowymi.
- Przewodniczący- Justyna Astriap kl. VId.
- Zastępca I- Katarzyna Wójcikowska kl. VId.
- Zastępca II- Marta Świtała kl. VIa.
- Skarbnik- Karolina Rybicka kl. VIc. - opiekun gazetki ściennej Samorządu(I rok)- Natalia Belka kl. VIc.
- Ustalenie założeń na obecny rok szkolny.
- Omówienie Deklaracji Praw człowieka, statutu szkoły i regulaminu zachowania na przerwach.
- Rozmowa na temat dbania o mienie szkoły.
- Wzbudzanie wrażliwości na złe zachowanie.
PA?DZIERNIK
LISTOPAD
GRUDZIEN
- Wykonywanie ozdób na tablicę z gazetką bożonarodzeniową, strojenie choinki w sali.
- Poznawanie życia i tradycji innych krajów.
- Przesłanie orędzia z groty betlejemskiej - wystąpienie w stowarzyszeniu dla niewidomych.
- Wykonywanie rekwizytów do przedstawienia.
- Wykonywanie ozdób bożonarodzeniowych dla dzieci niepełnosprawnych.
- Wigilia w Samorządzie Uczniowskim, dzielenie się opłatkiem, umacnianie więzi koleżeńskiej.
STYCZEN
- Opracowanie treści plakatów dotyczących bezpiecznego spędzania ferii zimowych.
- Omawianie treści ankiety dotyczącej wydania opinii uczniów na temat mundurków, ich wyglądu.
- Przygotowanie naszego udziału w akcji W.O.Ś.P.
- Udzielenie rad bezpiecznego spędzania ferii zimowych w formie plakatów.
- Prowadzenie apelu w ramach projektu „Grzeczność na co dzień”.
- Uczenie się utrzymywania porządku i dbania o niego poprzez porządkowanie sali samorządu.
- Kształtowanie umiejętności opracowywania ankiety.
- Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów klas IV-VI i dokonanie analizy jej wyników.
LUTY
- Dzielenie się wynikami ankiety z dyrekcją, nauczycielami i uczniami.
- Tworzenie i omawianie kodeksu kulturalnego ucznia w ramach projektu „Grzeczność na co dzień”.
- Omawianie i nanoszenie ostatnich poprawek do „Kodeksu kulturalnego ucznia”.
- Wykonanie plakatów propagujących grzeczności na co dzień.
- Przygotowywanie prac do prezentacji na łączniku szkoły.
MARZEC
- Kształtowanie umiejętności pomocy koleżeńskiej. Uzupełnianie wiedzy matematycznej.
- Wykańczanie ozdabiania prac plastycznych do prezentacji.
- Analizowanie zapisów umieszczonych na blogu, dokonywanie selekcji.
- Przygotowywanie prezentacji projektu „Ratujemy życie innym”, realizowanego w ramach akcji "Uczniowie z Klasą".
- Przygotowanie kolorów Dnia Wiosny.
- Przygotowanie prezentacji projektu, wycinanie liter, umieszczanie ich na tablicy.
- Uczenie się bezinteresowności przez wykonanie palem i przekazanie ofiar na rzecz misji.
?yczymy Wam wszystkim udanych wakacji. Do zobaczenia za dwa miesiące!
J. Astriap