Mila i informatyka
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów zorganizował kurs „Programowanie w Logo” z wykorzystaniem środowiska Lokomocja, skierowany do uzdolnionych informatycznie uczniów szkół podstawowych.
Zapisy rozpoczynały się w dniu 14 listopada, a pierwsze spotkanie „na żywo” miało miejsce 30 listopada 2007 r. Należy bowiem dodać, iż szkolenie prowadzone było metodą on-line na platformie e-learningowej Moodle.
W ciągu sześciu tygodni przewidziana była praca metodą on-line, a na zakończenie - spotkanie 11 stycznia 2008 r.
Na kurs zapisanych było 147 uczniów, wśród nich Milena Kowalska z klasy 6b.
Uczniowie poznawali świat algorytmów, doskonalili umiejętność programowania grafiki, poznawali innych, którzy programują w Logo. Pogłębiali podstawowe procedury pierwotne, ćwiczyli zamalowywanie różnymi metodami, uczyli się pisać procedury stosując instrukcję powtórz, procedury bez parametru i z parametrem, stosować zmienne, projektować animowane scenki w środowisku Logomocja.
Mogli doskonalić instrukcje iteracji, poznawać rekurencję, uczyć się korzystać z Pomocy, wykorzystywać losowość, stosować skalowanie rysunków, sprawdzać swoją wiedzę rozwiązując quizy.
Zapisy rozpoczynały się w dniu 14 listopada, a pierwsze spotkanie „na żywo” miało miejsce 30 listopada 2007 r. Należy bowiem dodać, iż szkolenie prowadzone było metodą on-line na platformie e-learningowej Moodle.
W ciągu sześciu tygodni przewidziana była praca metodą on-line, a na zakończenie - spotkanie 11 stycznia 2008 r.
Na kurs zapisanych było 147 uczniów, wśród nich Milena Kowalska z klasy 6b.
Uczniowie poznawali świat algorytmów, doskonalili umiejętność programowania grafiki, poznawali innych, którzy programują w Logo. Pogłębiali podstawowe procedury pierwotne, ćwiczyli zamalowywanie różnymi metodami, uczyli się pisać procedury stosując instrukcję powtórz, procedury bez parametru i z parametrem, stosować zmienne, projektować animowane scenki w środowisku Logomocja.
Mogli doskonalić instrukcje iteracji, poznawać rekurencję, uczyć się korzystać z Pomocy, wykorzystywać losowość, stosować skalowanie rysunków, sprawdzać swoją wiedzę rozwiązując quizy.
Świadectwo ukończenie kursu otrzymali uczniowie, którzy uzyskali co najmniej 60% punktów z zadań obowiązkowych. Maksymalna liczba punktów, które można było uzyskać to 300. Milenka Kowalska uzyskała 291,5 punktów, z zadaniami dodatkowymi otrzymała 351,5 na 360 możliwych pkt. Jest to wynik imponujący – ogromny sukces, zwłaszcza, że Milenka podjęła się również wykonania zadań dodatkowych dla zaawansowanych. Nie miały one wprawdzie wpływu na zaliczenie kursu, ale decydowały o przyznaniu wyróżnienia – dla najlepszych. Wśród 18 osób wyróżnionych znalazła się także Milenka!
Osiągnięcie uczennicy klasy 6b jest naprawdę duże, kurs nie był łatwy, o czym świadczy choćby fakt, że spośród niemal 150 osób ukończyło go zaledwie 69 uczniów.
?eby osiągnąć taki wynik jak Milena, należało nie tylko wykazać się systematycznością, odpowiedzialnością, ale także wyjątkowym talentem i nieprzeciętnymi umiejętnościami. Gratulujemy sukcesów!
D. Warzyńska