SZYBKI KONTAKT

7:30 - 15:30
Wycieczka klas 3b i 3e do Kazimierza Dolnego
17/10/2019

Kazimierz Dolny jest uroczym, renesansowym miasteczkiem, położonym malowniczo nad Wisłą, dlatego właśnie tam  17 października udali się uczniowie klas 3b i 3e na jednodniową wycieczkę integracyjno – krajoznawczą. Kazimierz Dolny jest prawdziwą perłą, jednym z najcenniejszych i najbardziej urokliwych miejsc w Polsce. Jest też jedną z najbardziej znanych miejscowości turystyczno-wypoczynkowych w kraju i za granicą. W czasie podróży pani przewodnik opowiadała uczniom o legendzie o kogucie, o zabytkach Kazimierza Dolnego, jego historii, ciekawych postaciach m.in. o Kazimierzu Wielkim czy Tadeuszu Kościuszce oraz o wielu atrakcjach, które później mogliśmy zobaczyć już na miejscu.

Swoją wycieczkę rozpoczęliśmy od podróży meleksami do wąwozu Korzeniowy Dół, później udaliśmy się w podróż malowniczymi uliczkami, podziwiając piękną architekturę, słuchając przy tym informacji odnośnie miasta. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Rynku. Następnie wyruszyliśmy w stronę farnego kościoła z legendy, mijając po drodze pomnik kundelka. Potem poszliśmy dalej w górę, w stronę Zamku Kazimierskiego, a właściwie do jego ruin, gdzie na wieży mogliśmy oglądać wspaniałą panoramę miasta, Wisłę oraz basztę, a także posłuchać wielu historycznych ciekawostek dotyczących m.in. Kazimierza Wielkiego. Podczas zwiedzania mieliśmy również możliwość zobaczenia Góry Trzech Krzyży. Po tak aktywnym zwiedzaniu przyszedł czas na pyszny obiad w Restauracji na piętrze. Po obiedzie dzieci otrzymały kazimierskie koguty i zakupiły urokliwe pamiątki. Opiekę nad uczniami w czasie wycieczki sprawowali nauczyciele: p. Joanna Sielczak, p. Wioletta Waluszko oraz p. Agnieszka Przygódzka.

Wycieczka do Kazimierza Dolnego to już wspomnienie, a na pamiątkę pozostały nam zdjęcia, zapraszamy do ich obejrzenia.

Tekst i zdjęcia: Joanna Sielczak

Dzieje się!

Chcesz poznać "Piątkę"? Obejrzyj nasz film!
Zobacz galerię archiwalnych zdjęć Szkoły!