Osoby niewidome zmagają się z trudem codziennego życia bez tak ważnego dla człowieka zmysłu, jakim jest wzrok. Trudno jest się postawić w sytuacji niewidomego i „zobaczyć” świat jego oczami. Uczniowie z klasy integracyjnej III d próbowali przynajmniej w niewielkim stopniu tego dokonać. Na początku dzieci poznały budowę narządu wzroku i funkcję poszczególnych jego części oraz zachowania, które mogą być niebezpieczne lub korzystne dla oczu. Następnie uczniowie próbowali rozpoznać różne przedmioty tylko za pomocą dotyku oraz bawili się w „ciuciubabkę”. Dzieci poznały również alfabet Braille’a. Wyklejały swoje imię za pomocą znaków alfabetu oraz próbowały odczytać zaszyfrowane wyrazy. Zwieńczeniem zajęć była próba wcielenia się przez uczniów w osoby niewidome próbujące przejść przez ulicę oraz rozmowa na temat emocji towarzyszącym dzieciom podczas warsztatów. Zajęcia miały dużą wartość edukacyjną i wychowawczą.
Paulina Włodarczyk