Znaleźliśmy się w gronie 100 szkół podstawowych w całej Polsce, które miały szansę realizować projekt dotyczący podniesienia świadomości młodych ludzi na temat potrzeb osób, które mają trudności w poruszaniu się czy percepcji oraz istniejących barier w otaczającej przestrzeni.
W ramach konkursu nasi uczniowie mogli uczestniczyć w lekcjach o dostępności, które były prowadzone w ramach godzin wychowawczych. Materiały dydaktyczne, które otrzymaliśmy z Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju pomogły zrealizować zajęcia w ciekawy i niebanalny sposób.
Kolejnym etapem udziału w konkursie było przygotowanie i złożenie pracy konkursowej w formie plastycznej, zdjęciowej lub filmowej. My zdecydowaliśmy się na nakręcenie filmiku. Mimo, że znaleźliśmy się poza podium, nasza szkoła otrzyma nagrodę w postaci 6 warsztatów z dostępności poprowadzonych przez profesjonalnych trenerów, zaś uczniowie, którzy przygotowali pracę - dyplomy i upominki.
Bardzo dziękujemy p. Magdalenie Rakoczy, p. Magdzie Tomkiewicz i p. Radosławowi Modzelewskiemu za pomoc i wsparcie przy realizacji projektu.
Tekst: Joanna Rogińska